Tuesday, April 21, 2009

Awas pemutarbelit "Jimadie Othman" - Malaysiakini

(Bersumberkan entri blog Rusli.)

Malaysiakini dilihat cuba memutarbelitkan kenyataan daripada setiausaha perhubungan PAS Wilayah Persekutuan, Hedzer Ibrahim. Melalui wartawan Malaysiakini , Jimadie Othman cuba mengandaikan kononnya PAS Wilayah Persekutan menolak kepimpinan Dato Seri Tuan Guru Hj Abd Hadi Awang.

Hari ini Hedzer telah mengeluarkan kenyataan balas bahawa Malaysiakini cuba memutarbelitkan kenyataan beliau tersebut.

Walaubagaimanapun Jimadie sekali lagi memutarbelitkan kenyataan itu kononnya sudah menjadi 'tradisi PAS' Wilayah menolak Ust Abd Hadi. Soalnya mengapa tidak disiarkan kenyataan penuh Hedzer malah cuba memutarbelit pulak kenyataan tersebut. Setidak-tidaknya sediakan link untuk pembaca mengetahui kenyataan yang sebenar.

Oleh yang demikian kredibiliti Malaysiakini sebagai media yang benar dan telus sangat kita ragui kebenarannya. Terlalu banyak berita yang bersifat menghasut. Adalah diharap pembaca Malaysiakini tidak mempercayai berita yang dikeluarkan dilaman web berkenaan tanpa usul periksa.

Sumber-sumber berita yang diambil, terutamanya oleh penulis Jimadie Othman juga biasanya tidak jelas.

Para pemimpin-pemimpin PAS disemua peringkat juga diharap berhati-hati memberi apa-apa kenyataan terbuka kepada Malaysiakini terutamanya kepada wartawan bernama Jimadie ini, kerana beliau merupakan seorang pemutar belit.

Kenyataan-kenyataan beliau sebelum ini pun dilihat bersifat provokasi dan cuba memecahbelahkan PAS.

Kita juga sangsi kemungkinan Jimadie ni memang di utuskan oleh UMNO untuk memburuk-burukkan pengamal media internet.

Adalah diharapkan juga supaya pengamal media internet terus memaparkan berita secara telus dan sahih supaya menjadi alternatif yang baik kepada berita-berita di TV dan akhbar-akhbar.

Berikut merupakan kenyataan penuh Setiausaha Perhubungan PAS Wilayah En Hedzer Ibrahim Ibrahim.

(seterusnya baca di sini.)

No comments: