Monday, September 18, 2006

KALAU KAMU PENAKUT JANGAN JADI RIDER!

hari sabtu pukul lebih kurang 9.15pg dkt depan pintu pagar FRSB (jalan dari kolej 12 UPM)... aku ride motor...nak ke dewan besar UPM laa hajatnya dari simpang 4 MTDC tu...pi straight ada satu kereta putih potong....charade lama kalu tak silap plat negeri perak...aku potong dia then lps pintu pagar kolej 12 tu dia potong aku balik.
dari jauh cam dah nampak pintu pagar tu ditutup...lebih kurang 50 meter dp pagar tu keta putih tu wat u-turn mendadak! signal tak dibaginya....mengelak lintang pukang jugak laa aku yang tgh ride belakang dia ni.... hasilnya... aku sempat mengelak dp kejadian yg lebih buruk berlaku...dengan melanggar lampu bucu depan kanan dia (bukan lampu signal)....aku pulak tiba2 tgk sesuatu mengalir dari bawah motor aku... Ya Allah! Tangki minyak enjin pecah!! habis bengkok pedal gear motor aku hasil perlanggaran tu...
aku stopkan moto aku... dr perut keta tu keluar tiga org... semua cina sorg laki 2 pmpuan... student sini sbb tgk cam ada kad matrik upm. ntah aku ni jenih yg hati lembut sket... nak marah org depan2 ni tak reti laa...aku telefon abang demo...nasib baik dia dapat dtg... kesian dia tgh nak makan tu aku call dia...

igt nak tunda laa ke Serdang Motor blkg masjid upm tu... tp penundanya takde...call amin... amin ada usrah plak...dia bg no. baru iqbal...sdang call2 tu abang demo sampai. minyak enjin dah habis laa mangalir keluar. kosong tangki enjin tu... nak gerak tak leh... kereta budak tu? bucu dia ranap la juga... tp wiring lampu still ok. then amin bagi no. Iqbal... no celcom baru dia. nasib baik amin bg kalu tak mungkin tak tahu iqbal tukar no...

tiba-tiba nampak satu skuter kuning menghala ke arah tempat kejadian... nuar rupanya... igtkan iqbal hantar dia... tp dia just nak keluar kot gate FRSB tu jugak... kebetulannya dia terserempak... alhamdulillah dengan motor dia laa abang demo tunda motor aku tu... nuar tak reti menunda. then dia bawak laa kereta abang demo tu, kami ke belakang masjid mardi ada satu kedai india tu...

tunda dr satu lalu kot dpn k12...tgk2 iqbal follow kot belakang.... smpai dpn food court dpn pusat kesihatan tu dia lak ganti abang demo tunda,

teringat aku kata satu watak dalam citer yang linked dengan tajuk posting ni... kata Ren kpd Shinji yg mcm dah give-up, "Kalau kamu penakut jangan jadi Rider!"

No comments: