Saturday, February 22, 2020

Nukilan pertama 2020

Bismillah. Alhamdulillah Februari 2020 sudah menjengah dan hampir ke hujungnya. Blog ini kalau kira-kiranya sudah berumur belasan tahun. Dimulai pada Feb 2006. Post terakhir di bawah ditulis pada 2 Feb 2017, lebih tiga tahun sudah. Rasanya menulis status di Facebook makin banyak dan meaningful berbanding coretan di sini.

Namun, apabila pada 18 Feb lepas, dapat emel notifikasi komen di salah satu post di blog ni, aku bukak balik dan tengok apa komen tu. Komen di blog ni diset dengan moderation so tapisan tetap ada. Juga, bila dilihat aliran trafik post dalam 30 hari terakhir, nampaknya masih ada membaca walaupun cuma dari hasil keputusan carian-carian Google.


Cuma berat dirasakan untuk mengaktifkan balik blog ini adalah disebabkan rasa menulis itu tidak membantu mempositifkan diri sangat. Ditambah dengan beban tanggung jawab menulis itu bila isi tulisan itu tidak diamalkan sendiri oleh sang penulis. Juga takut dengan side effect penulisan 'kita tulis puji-puji atau kecam-kecam sesuatu itu alih-alih kita sendiri yang terkena / terjebak / terpakai'...

Cabaran kehidupan mid-30 ini memang lain macam. Semoga ALLAH SWT kurniakan kemudahan kepada kami sekeluarga & dikurniakanNya rezeki yang baik, kesihatan yang baik. Semoga ALLAH SWT berikan kekuatan dan kesabaran untuk kami menempuh ujian hidup di dunia ini dan istiqamah dalam keimanan dan ketaqwaan kepadaNya.

Tak apalah. Nantikan perkongsian bermanfaat dari blog ini.

No comments: