Sebelum pergi lebih jauh mungkin kalian sidang pembaca menginginkan pembacaan prequel-prequel artikel ini di sini.
re-structure lagi
re-structure lagi (2)
re-structure lagi (3)
Sungguh, ketidak tentuan ini memeningkan. Mengapa perlu ada penyusunan semula yang kerap? Aktiviti ini sudah pasti melibatkan kos. Ianya juga bakal menampilkan komen-komen negatif dari pelbagai pihak dalaman dan luaran yang berurusan dengan kita. Kesannya, KPI-KPI berkaitan dengan perhubungan pelanggan yang amat diagung-agungkan itu akan merudum dengan teruk.
Jari-jemari mulalah sibuk tuding-menuding siapa yang silap, siapa yang salah dan siapa yang bakal dikambing hitamkan dengan men'dua'kan grade bonusnya. Pada hal sudah jelas lagi bersuluh, bahawa pertukaran dan perubahan yang dilakukan adalah punca rendahnya prestasi KPI berkaitan pelanggan yang berkenaan.
Masakan tidak, mengapa KPI berkaitan pelanggan yang berkenaan, tinggi di peringkat orang bawahan namun sangat rendah dan memalukan di peringkat istana negara?
Adakah quote di bawah sesuai atau terlalu keras di musim bulan Ramadhan yang harinya tinggal separuh lebih sahaja lagi?
"The ultimate stupidity is doing the same thing again and again hoping for a better result. "
2 comments:
management perlu buka mata...jgn pandang dlm 1 sudut je...tp kdg2 dia xnk amik tau pandangan org bwh walhal org bwh yg buat keje super duper teruk...hmmm...
ye betul...eh, ni cik nani mana nih? apsal xleh akses blog?
Post a Comment