Friday, November 16, 2007

Perhimpunan Aman BERSIH dari kaca mata tebalku ini...

Alhamdulillah partially uploaded....lewat seminggu baru dapat upload and update ke dalam blog ni. Sorry lah bagi kawan-kawan yang menunggu...Masa yg tidak mengizinkan utk segera upload, di samping kemudahan internet yg terbatas di rumah...Juga, kat pejabat tak boleh akses YouTube. Google Video laa jadik alternatif.

Hopefully video ke-3 di bawah mampu mengubah persepsi terhadap himpunan ini. Nak berhimpun punyalah susah, Dr Hatta nak annouce suruh bersurai pun mula-mulanya polis tu tak bagi. Apa laa polis ni.

Jangan biarkan warna kuning menenggelamkan ibu kota sekali lagi. Waraslah sikit SPR & Pak Lah!

Galeri gambar ada di sini...tak sempat ambil banyak pun...

Perhimpunan Aman anjuran BERSIH


Video yang sempat diambil
Dalam tren komuter.


Menunggu di Masjid Jamek


Bersurai juga kami. Ini himpunan aman. Lihatlah gelagat polis...


Dengan baik kami undur diri.


Asalnya hari tu nak gerak dengan motor, tapi dalam area pukul 10-11.30pagi tu ada beberapa sms yang membantutkan hasrat berkenaan. Maka pergilah ke tempat berhimpun dengan komuter, than transit di Bdr Tasik Selatan, tukar LRT ke Masjid Jamek.

Memang ramai org di luar LRT tu. Sebabkan ramainya orang, dapat naik LRT selepas satu gerombolan manusia naik...means an LRT after that. Tak ramai sangat org. Sampai di satu stesen tu 2,3 org polis naik. Nasib baik pakai baju cheetah ni...t BERSIH ada kat dalam. tak nampaklah sangat.

Sampai di masjid jamek, takda sekatan lagi. Alhamdulillah sempat. Lambat sikit je akan kena block dah entry masuk ke Masjid Jamek dr LRT station tu.

No comments: